BİYOGRAFİ

Ayşe Tütüncü

Beş yaşında kendini müzikle dolu bir odada buldu; bir müzik kursunda, hepsinin elinde değişik enstrümanlar, bir curcunadır çalan çocuklarla dolu bir odada ...
Bundan iki yıl sonra konservatuarda piyano öğrenimine başladı; orada da  oda müziği'ini çok sevdi.
1983'te ilk grubu Mozaik'i kurdu; 1995'e kadar dört albüm çıkardılar. Mozaik, rock, klasik batı müziği ve cazdan oluşan bir füzyon müziğiydi; besininin bir maddesi de yerel topraktı. Mozaik'in yanısıra Kömür grubu da hayli uzun bir süre Ayşe için emprovize çalmanın ve canlı müzik mekanlarında parça yorumlamanın ortamı oldu. Şarkıcı Sumru Ağıryürüyen ile birlikte 'kadın şarkıları  söylediği bir konser programı hazırladı. Bir stüdyo müzisyeni olarak Bülent Ortaçgil, Yeni Türkü, Ezginin Günlüğü, Mehmet Güreli ve Bulutsuzluk Özlemi gibi grup ve müzisyenlerin çeşitli albümlerinde yer aldı.
1995'ten itibaren uzun bir süre şarkı yazarı-gitarist Bülent Somay'ın grubuyla çaldı. Çeşitli kısa film müziklerinden sonra Mehmet Güreli ile Vapurlar  filminin müziğini (1986), Serdar Ateşer ile birlikte Atıf Yılmaz'ın Bekle Dedim Gölgeye filminin müziğini (1991), Ümit Kıvanç ve Bülent Ortaçgil ile Ordaaa Bir Şehir Var Uzak müzikalini (1994) ve çeşitli oyun müziklerinden sonra da en son Kumpanya Tiyatrosu için Kerem Kurdoğlu'nun Sahte Kimlikler 5/ Asrın Entrikası oyununun müziğini (2000) yazdı. 1995'te kurduğu Piyano Perküsyon Grubu'yla 1999'da Çeşitlemeler albümünü çıkardı ve bugüne değin yurtiçi ve yurtdışında çeşitli uluslararası festivallere katıldı.
1999 yılında Lawrence Butch Morris'in Conducting Improvisation Orchestra'sında (Yönetilen Doğaçlama Ork.) çaldı. 2002'de Donovan Mixon ile, Akın Eldes ile sahne aldı. 2004'ten bu yana Piyano Perküsyon Grubu'nun yanısıra yeni kurduğu Üçlü'süyle özellikle  iki nefesli ve bir piyano için düzenlediği yeni bestelerini çalıyor.
2004'te Bodrum Hadigari Festivali ve Alanya Caz Günleri'ne katılan Üçlü 2005'te Panayır albümünü çıkardı ve Prag Caz Açık Festivali'nde çaldı.
Ayşe Tütüncü özellikle yazılı müzik ile emprovize müzik arasındaki gerilimi dengeleyebilmek ve ikisine de uzanabilmek için ortada bir yerde durmayı tercih ediyor. 1995'ten bu yana sürdürdüğü  Piyano Perküsyon projesinde emprovizasyona açık bırakılmış serbest bölümleri olan besteler, adaptasyonlar, çeşitlemeler ve kolajları işliyor. Yeni Üçlüsünün repertuarında ise yine serbest bölümler ile yazı'nın içiçe örülerek çalındığı yeni bestelerine yer veriyor.  Öte yandan öğretmek de onun için önemli bir konu; ders piyano olsun veya Akademi İstanbul'da yıllarca olmuş olduğu gibi grup müziği olsun farketmez... hep müzikle dolu bir odada...